undraw_doctors_hwty

تیم ربیت طراح نرم‌افزارهای کوهورت زیادی در کشور بوده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مطالعه سلامت بهورزان مرکزتحقیقات بیماری‌های غیرواگیر پژوهشگاه علوم و غدد متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده‏‌است. طراحی این پروژه دو سال طول کشید و موجب شد تا تیم نرم‌افزاری ربیت دانش و تجربه ارزشمندی به دست آورده تا بتواند در ربیت امکانات سیستم‌های کوهورت رو به راحتی و در کم‌ترین زمان ارائه دهد. نمونه آن کوهورت سالمندی دانشگاه بیرجند است که طراحی آن دو روز به طول انجامید. در این نوع مطالعات چالش اصلی تنوع پرسشنامه‌ها و سوالات، چندگانه بودن گروه‌های کاربری با دسترسی‌های متفاوت، مدیریت داده‌ها در فازهای مختلف و نهایتا فازبندی ثبت بیمار و مراحل پیگیری (Follow Up) است که ما در ربیت سعی بر آن داشته‌ایم تا با استفاده از ابزارهای مختلف این چالش‌ها را با اثربخشی بالا و کمترین پیچیدگی پیاده سازی کنیم.

مزایای اجرای الکترونیکی مطالعات کوهورت

برخی از مزیت‌های رقابتی اصلی RABIT Cohort برای اجرای مطالعات کوهورت
rabit-trial-workflow

طراحی الکترونیکی فرم‌ها و فرآیندها

با استفاده از فرم‌ساز و فرآیندساز ربیت رجیستری شما می‌توانید بدون نیاز به برنامه‌نویس، نرم‌افزار وب و موبایل خود برای ثبت بیماری مد نظر را طراحی نمایید.

connect (1)

استفاده شبکه ملی پرسشگری

با استفاده از شبکه پرسشگری موجود در ربیت شما همیشه و همه جا دسترسی به افرادی با تخصصی جمع آوری داده و مصاحبه حوزه سلامت دارید.

workflow

امکان تعیین زمان پیگیری

با استفاده از سیستم فاز بندی ربیت رجیستری، می‌توانید زمان‌های لازم پیگیری های بیمار جهت ثبت اطلاعات بیمار را تعیین نمایید.

الزامات مطالعات کوهورت الکترونیکی

quality

کیفیت داده‌ها

با استفاده از ابزارهای موجود در فرم‌ساز ربیت شما هر نوع و هر سطحی از اعتبارسنجی را می‌توانید برای متغیرهای خود اعمال کنید. استفاده از صدها نوع متغیر از پیش تعریف شده به شما کمک می‌کند تا فرم‌های خود را با سرعت بیشتری طراحی نمایید.

framework

مدیریت داده‌ها

شامل حفظ محرمانگی داده‌های بیمار از طریق رمزنگاری، رمزنگاری تمامی اطلاعات تبادل شده بین کاربر و سرور، ایجاد یکپارچگی اطلاعاتی در سیستم، تعریف سطوح دسترسی مختلف برای کاربران بسته به نیاز مطالعه، تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات پروژه‌ها روی سرور به صورت روزانه

unlock

امنیت داده‌ها

هر داده ثبت شده‌ای در ربیت که تغییر یابد به راحتی قابل ردیابی است که چه کسی، چه زمانی، و چه متغیری را از چه مقداری به چه مقداری تغییر داده است. این سیستم که به Auditing معروف است موجب می‌شود تا تمامی تغییرات در مطالعه شما ثبت شوند.

امکانات ربیت برای کوهورت الکترونیکی

اینها تنها بخشی از صدها امکان RABIT Cohort است. برای مشاهده سایر امکانات ربیت همین الان اکانت خود را ایجاد کنید.
spying

ابزارهای نظارتی و مدیرتی رصد پیشرفت پروژه

programmer

شما برنامه‌نویس خود هستید پس تا زمان نهایی شدن فرم‌ها و فرایندهای سیستم ثبت بیماری خود امکان تغییر سیستم را بدون نیاز به تیم برنامه‌نویسی خواهید داشت.

privacy

امکان تعریف نقش‌های مختلف در مطالعه با تعیین سطوح دسترسی

survey (1)

امکان طراحی پرسشنامه‌ها با قابلیت اعمال اعتبارسنجی‌ها و روابط منطقی بین سوالات

calendar

امکان تعریف فاز‌های پیگیری با برنامه زمانی مشخص

cloud-computing

امکان دانلود اطلاعات در قالب xlsx و csv

portfolio

نمایش پرونده الکترونیک افراد شرکت‌کننده در مطالعه

note

ثبت تمامی رویدادها در سیستم، من جمله جزئیات تغییرات صورت گرفته توسط کاربران

test

امکان پیاده‌سازی پرسشنامه‌های خود اظهاری و ارسال برای افراد

code

دارای نرم‌افزار موبایل ثبت اطلاعات

smartphone

امکان ضبط صدای فرآِیند پرسشگری/مصاحبه

criteria

امکان تعریف معیار‌های ورود و خروج از مطالعه

برخی از پروژه‌های مطالعات کوهورت الکترونیکی

ما تجربه طراحی چندین مطالعه کوهورت (هم‌گروهی) بزرگ را با همکاری دانشگاه‌های بزرگ کشور داشته‌ایم و جنبه‌های مختلف طراحی این قبیل مطالعات را در سیستم‌های نرم‌افزاری بررسی کرده‌ایم. ابزارهای  متعددی که در ربیت ارائه شده و محققان می‌توانند به راحتی از آن‌ها بهره ببرند حاصل سالها تجربه این تیم  متخصص سلامت الکترونیک در طراحی این نوع مطالعات است.

  • مطالعه سلامت سالمندان بیرجند - مرکز تحقیقات سالمندی
  • مطالعه سلامت بهورزان - مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر

نظرات برخی از مشتریان کوهورت الکترونیکی ربیت